25. februar 2015

Velkommen til bloggen min

Heeelt ny blogger. Kommer til å av og til skrive litt om det jeg holder på med om dagene. Kanskje ikke så ofte, kanskje ikke så spennende for noen. Men håper det kan bli interessant for andre å følge meg. 

Så hvem er jeg. 
Det er jo ikke så enkelt å skal beskrive seg selv. Syns selv jeg er en helt vanlig person. Født og oppvokst på et småbruk i Rødøy kommune. Nå bor jeg på Ørnes i Meløy kommune. Har gjort mye rart og vært en periode i "utlendighet". Pleier å si at jeg er stille og rolig, men det var vel mest da jeg var liten. Mine søstre vil vel påstå at jeg var et bortskjemt barn; hva kan man vente av å være yngst og litt attpåklatt? Nå har jeg vel funnet min stemme og sier fra når det er noe. Jeg er snill og lojal, av og til for mye. Prøver å være ærlig og sier min mening om ting og tang, noe noen setter pris på, kanskje andre ikke. Spør du etter hva jeg syns, ja så forteller jeg deg hva jeg syns. Liker du ikke det jeg sier, så ikke spør. 

For tiden jobber jeg som kotordame for en lokal fiskebåteier. Jeg har en variert jobb som jeg liker. Jeg kan dessverre ikke jobbe full tid grunnet sykdom. Håper at jeg kan komme meg ut i full jobb igjen, men det er nok et stykke unna fortsatt. 

På fritiden driver jeg med mine hobbyer. Jeg har brodert en del og kan hekle, men nå går det stort sett i strikking. Jeg strikker ganske mye nå for tiden, og bruker det som terapi. Det er en flott måte å slappe og og få koble litt ut fra tunge dager. Jeg prøver meg også med litt strikkedesign. Men det er bare litt. I det siste har jeg blitt litt interessert i Miniatyrer (dukkehjem) og jobber med et prosjekt jeg skal fortelle mer om senere.
Ellers liker jeg å lese. 

i 2014 startet jeg mitt egen enkeltpersonforetak. Jeg har nettbutikk som selger strikkerelaterte ting og tang. Mer om dette kommer nok senere. Av ting jeg absolutt burde gjøre mer av nevner jeg kun en ting; trene. Bare litt trening, eller turgåing burde jeg gjøre, men som for flere enn meg er dørstokkmila fryktelig lang. Får ha det som en ambisjon for det kommende året, og kanskje noe å blogge om ogaå?

Ellers er det vel ikke så mye å si i denne omgang, annet enn å be om dette: jeg setter pris på kommentarer og tilbakemeldinger på det jeg skriver om. Men, dersom du ikke liker det, kan du heller la vær å kommentere. Ja, det er mitt valg å skrive, og aksepterer at ikke alle syns det er spennende eller vil være enig i det jeg sier. Da setter jeg pris på at kommentarer i det minste blir holdt på et saklig nivå.

(Innlegget er flyttet fra http://anneshobbyoghandarbeid.blogg.no/)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar