25. februar 2015

Hva gjør man så med...

RESTEGARN???

Jeg strikker en del; det er jo tross alt en av mine hobbyer. I det siste har jeg strikket en del kluter med mønster av Bitta Mikkelborg fra boka Kluter, strikking hele året. En kjempefin bok forresten. Kan anbefales. Den kan kjøpes hos de fleste bokhandlere rundt om.

OK, da. Så jeg strikker kluter....

Her er noen av dem:


før og etter trådfesting....



Og etter en del klutestrikking og annet strikking blir det jo en del små nøster med restegarn som ikke lar seg bruke til noe fornuftig. Jeg syntes det var synd å skulle hive alt garnet, selv om det ikke kan brukes til noe, eller kan det???
Så kom jeg på en lur idè. Hva om jeg nøster alt dette garnet i små harde nøster å legger dem i et glass? Det må jo bli litt fint??
Så tenkt, så gjort.
I kjøkkenskapet hadde jeg to Norgesglass stående som jeg hadde reddet fra søpla da svigermor skulle rydde ut noe skrot fra huset. Da jeg så dem, tenkte jeg at DE VIL JEG HA!!! Og jeg tok dem, med samtykke fra Svigermor, selvfølgelig da.  

Det var to glass i forskjellige størrelser. Jeg tok det minste til dette formålet.


Alle mine små rester nøstet til små nøster.... De er jo litt søte da

Legge dem oppi Norgesglasset


Og vips, har man søt og koselig hyllepynt til hobbyrommet.
Her kan jeg fortsette å samle rester til glasset er helt fullt, så kan jeg pynte med et pent bånd til slutt.

(dette innlegget er flyttet fra http://anneshobbyoghandarbeid.blogg.no/)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar