1. juni 2016

Marsvinlue


De siste par ukene har gått med til den rene skjære galskap.

Jeg satt og prøvde ut I Cord opplegg for å se om jeg kunne få det til, i hode surret det en ìde om at jeg hadde lyst til å strikke alpelue. Diagram til luen hadde jeg tegnet, sånn omentent. Jeg brukte samme diagram på marsvinene som jeg tegnet til jakka jeg strikket til min venninnne som dere kan se her.

Så var det bare å finne frem kalkulator, garn og pinner. Garn fant jeg noe i restekurven og noe som ble omplassert etter et annet prosjekt som ikke ble noe av. Ja, det hender hos meg det også.


Jeg har brukt Senjagarn som jeg hadde kjøpt hos Nille og noe rester av Fabel som jeg hadde liggende etter en annen lue jeg strikket for et par år siden. 

Fargene jeg har brukt er lys blå, mørk blå, lys grønn, litt sort og naturhvitt. Det brune er flerfarget fabel strikket med dobbel tråd. Dette ga en fin effekt og mer liv til motivet. Hele luen er strikket på pinne nr 3.



Etter diagrammet manglet jeg en farge, men når man begynner å strikke, kommer det plutselig frem litt andre ideer og løsninger. Så også her. Så det ble noe annerledes enn først tenkt, både med hensyn til fargevalg og modell. 



Det ble en skikkelig baggy lue.

Her har jeg tatt et detaljbilde av ICord opplegg. 

Kanten blir fastere enn vanlig vrangbord, noe som gjør at luen holder på fasongen og ikke blir vid. Det Passet fint til denne lua syns jeg, og vil også passe fint til "vanlig" alpelue.

Jeg har ikke laget mønster til denne modellen, men skal lage mønster til en enklere modell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar