12. oktober 2020

Snowdrop / Snøklokker - Norsk strikkedesign

 The traslation into English is finally done and published.

I am so happy! 

It is so pretty, and I hope you think so too.


The flower motiv in this pattern reminds me of the first little flowers to emerge from the snow in early spring, the snowdrop. Such a pretty little flower.

Pattern contains both chart and written description

The colours in the chart are to make it easier to navigate the pattern repeats in the chart only, the cloth is knitted in one colour. 

The chart has various stitch count on the rows. This means that there is a portion of the chart coloured grey. This means that there are no stitches in the grey areas, and you knit the next ordinary stitch in the chart.

So pretty in white, but will look good in all colours

You can purchase this pattern in my Ravelry store



Så, da var oversettelsen til engelsk ferdig og publisert.

Jeg er så fornøyd. Endelig.

Bare se så fin. Jeg håper du også synes den er fin.

Blomstermotivet minner meg om en av vårens første blomster som titter frem under snøen, snøklokken. Derav navnet.

Nydelig i hvitt, men gjør seg godt også i andre farger.

Kluten får du som vanlig kjøpt i min Ravelrybutikk


Denne kluten kan være krevende å strikke. Derfor har jeg laget to versjoner av diagrammet, ett med farger og ett i vanlig sort/hvitt. 

Jeg fant at det var en fordel med farger, da mønsteret kommer bedre frem, og det ble lettere å følge. 

Vi liker vel utfordringer? Jeg gjør det, og når du kommer inn i det, er dette et morsomt mønster å strikke - og så blir det jo så fine kluter!

Det er verdt å merke seg at maskeantallet varierer noe fra rad til rad. Det er derfor en del grå ruter i diagrammet. Disse grå rutene hopper du fint over, lat som om de ikke er der, og strikk neste rute i diagrammet.

Lykke til og kos deg med strikkingen

1 kommentar:

  1. Så lekker den kluten var. Jeg har vært inne og sett på Ravelry sida di og det var så mye fint der! Jeg skal titte mer siden, tror nok jeg kommer til å kjøpe noen mønster etter hvert.

    SvarSlett