2. oktober 2020

Endelig ferdig

 Jippi

Da er jeg endelig ferdig med det.

Gaven over alle gaver.

HÆ?!?

Vi begynner ved begynnelsen. Jeg har en god venninne i England, ja, jeg vil sågar påstå at hun er familie. Så da er jo hennes familie også min familie. Jeg ble kjent med Trudi og hennes familie i den perioden jeg bodde i England. Jeg er så glad for at jeg ble kjent med dem.

Ok, videre; Trudi og Mark har to barn, en datter, Christine, som de dessverre mistet for 11 år siden, og en sønn, Phillip.

Phillip skal gifte seg i november med sin utkårede som heter Bonnie. Jeg og min andre halvdel ble invitert til bryllupet. Hva som skjer med bryllupet er en helt annen historie... sånn tatt i betraktning tiden vi lever i akkurat nå. 

Jeg ville gi dem noe spesielt i bryllupsgave, noe hjemmelaget og personlig. Da falt valget på et hjemmestrikket ullpledd som de kunne varme seg under om vinteren. Det kan bli ganske surt og kalt i England altså. Det har jeg kjent selv. Brrrr

Uansett, da. Jeg bestemte meg for å strikke et teppe i dominostrikk. Fikk inspirasjon i en videopod på YouTube. Så bestemte jeg meg for farger og garn, og så var det bare å ta fatt på strikkingen.

Gurimalla så lang tid det skulle ta. Jeg begynte i mail 2019, og i dag har jeg fått festet de siste trådene og pleddet ligger i vaskemaskinen og koser seg. Rent og pent må det være før det blir sendt av gårde!

Jeg gleder meg litt til at de skal få gaven sin, og på reaksjonen deres når de åpner den. 

Pakken blir sendt til Trudi, slik at hun kan ta vare på den til bryllupet. Jeg skulle så gjerne ha levert den personlig, men det kan jeg dessverre ikke, for som nevnt litt tidligere, det er en helt annen historie.

Se nå bare her: Jeg må si meg ganske fornøyd med resultatet 

bildene er i midlertid tatt før vask....



Ha en fortsatt fin-fin strikkedag

1 kommentar:

  1. Så lekkert det ble! Litt av en jobb, tror nok mottakerne må bli kjempeglade for det.

    SvarSlett