23. juli 2020

Hugs and kisses - NORSK MØNSTER

Ett nytt - Eller heller TO nye mønstre har sett dagens lys.
Det første designet jeg ble ferdig med er dette:

Hugs and kisses Baby blanket

Bare se så fint det ble, jeg elsker det!

Teppet er strikket i Merci fra Filcolana farge nr 619 Grasshopper og pinne 3,5 mm. Merci er et deilig mykt garn som består av 50% ull og 50% pima bomull og er et superdrygt garn! 200 meter på 50 gram.

Jeg brukte i underkant av 5 nøster for å fullføre. Størrelsen på teppet er ca 95 x 95 cm. 

Du kan jo faktisk bruke et litt tykkere garn og få deg et deilig sofapledd, ååå det hørtes egentlig deilig ut...



Du kan kjøpe mønsteret her: Hugs and Kisses baby blanket


Det andre designet som nå ser dagens lys er dette:

Hugs and kisses klut

Kluten er laget for å matche teppet.

kluten på bildet er strikket i Petunia fra Rauma, og det ble brukt nesten et helt nøste.
Du kan fint bruke annet bomullsgarn også.

Tusen takk til Britstrikkenerd Vie som var så snill å strikke den for meg og sende meg disse superfine bildene.

Du kan kjøpe mønsteret her: Hugs and kisses klut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar