23. mars 2015

Litt om forskjellig

En ny uke og snart påske. Da ser jeg tilbake på forrige uke og deler noen inntrykk med dere. Jeg har jo gjort litt av hvert.

Onsdag forrige uke var jeg på besøk hos min gode venninne Anne Karin og hundene hennes. Hun driver kennel med Mexikanske nakenhunder og Snausere. Har ikke tall på hvor mange hunder hun har, men det er en del. Like før jul fikk hun også valper på Snausetispa. Tre nydelige nurk, 1 jente og to gutter. Jenta og den  ene gutten har allerede flyttet til sine nye hjem. Sistemann beholder hun selv. Han er jo nydelig da.


Nisse av Miljøsablo
En spretten krabat som skal vinne massevis av utstillinger etterhvert.

På fredag var det jo en uvanlig spesiell dag. Solformørkelse. Ingen har vel kunnet gå glipp av den. Det har jo vært masse styr i media hele forrige uke om dette fenomenet. Jeg fikk det jo med meg, jeg også, og prøvde meg på å være fotograf. Det gikk jo ikke så veldig bra da, siden jeg kun hadde mobilkamera. Jeg tok nå sjansen på å ta bilde ut gjennom bilvinduet, og tenkte med meg selv at det går sikkert strake veien rett vest. Men det skulle vise seg at jeg ble overrasket. For når jeg kom hjem og fikk se bildet på større skjer, kom det frem noe pussig.



Jeg fikk med en speilvendt solformørkelse som refleks i vinduet. Kuuult!!

Bildet er tatt mellom Tverrlandet og Fauske en plass.

For på fredag dro vi på road trip, gubben og meg. Vel, han skulle til Skibotten å se på hjulmaskin, og jeg ble med. Det ble ikke tatt så masse bilder på turen nordover, fordi telefonen min ble fri for strøm, fordi jeg hadde glemt å lade batteriet før vi dro.... Så typisk.

Litt bilder ble det tatt på turen hjem igjen, men ikke noe spennende.


Lørdag morgen, på tur fra Bardufoss til Skibotten

På tur hjem på lørdag ettermiddag. Stor stein med tagging var ganske kult




På tur mot Narvik et sted....

Når gutten drar på tur er det som regel ikke så veldig lange turer, og helst når han skal se på maskiner. Og mens han ser på maskiner, ja da koser jeg meg i bilen med radio og strikketøy! Hva ellers?

Det var avreise fredag morgen med overnatting i Bardufoss. Til Skibotten og hjem igjen på lørdag. Heldigvis, for på søndag var det bare dritvær og vi var vel begge glade for at vi var kommet hjem før det begynte.

Vi hørs !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar