18. april 2020

Takler ikke endringer så bra


Vinteren har vært pyton
Bare regn og snø og uvær
Våren har vært pyton
Bare regn og snø og uvær
Så kom Corona og lockdown
Pyton

(fortsetter under bildet)



Brakkesyke, advarer de mot - du kan få brakkesyke av å være sosialt isolert så lenge

Ikke noe nytt der altså
Brakkesyken har jeg hatt hele vinteren og våren...det har jo vært bare snø, regn og uvær

Kronisk nedstemt i lange perioder og noen gløtt av sol innimellom
slikt blir det lite utetid av, spesielt når været har vært så dårlig at man ikke har hælt seg ut

Ikke hjulpet særlig av endringer i livet mitt
Mannen og jeg flyttet inn i hans barndomshjem i høst. Jeg visste jo at det ville skje, det var det informert om omtrent før jeg hadde flytta inn hos ham. Men likevel ble det en endring i livet mitt som gjorde at jeg ble dårlig.

Jeg takler ikke endringer så bra, men når det har gått en stund, går det seg til... og så er det ikke så ille lenger

men denne gangen, denne gangen tok det lang tid. Helt til nå og sikkert enda litt lenger. Det tok lang tid før jeg begynte å føle meg hjemme, kanskje ikke helt der ennå? Kanskje det blir litt mer mitt når vi får pusset opp?

Gubben bytta bil. Fra den vi eide sammen til en litt større bil som han nå eier alene. Jeg kan jo fortsatt kjøre så mye jeg vil, ikke noe problem der altså, men jeg følte på at det nå ble litt mer tungvint å komme seg ut. Den garasjedøra er jo ikke akkurat bare å trykke på en knapp og så går den opp... Økonomien var en viktig faktor for at vi ikke er medeiere i denne bilen.

Overgangen til uføretrygd medførte inntektsnedgang. Enda en endring man må ta inn over seg og ta hensyn til - dårligere økonomi
Man må liksom tenke en gang til over hva man kan se seg råd til, og ikke. Jeg har bestandig vært forsiktig med økonomien, passet på og sånt. Det er jo så mye man får lyst på, og noen ganger har det kanskje blitt brukt litt for mye penger på ting. Men nå, nå vurderes alle innkjøp på en litt annen måte. Det blir strengere prioriteringer. Har jeg virkelig bruk for den? fin, ja men virkelig? Nei...

Heldig vis tilpasser man seg til ny hverdag
Det blir bedre
Noen ganger tar det bare litt lenger tid
Det er det som er greia
Når man sliter psykisk

Pyton


Ha en fortsatt fin dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar