31. mars 2019

Nytt Design - Christine sokk

Hei på dere

Jeg har endelig kommet i mål med enda et design. En barnesokk denne gangen også

Jeg har kalt mønsteret Christine til ære for Christine, en umistelig venn


Christine kan strikkes i både tynt og mellomtykt sokkegarn. Modellene i de to øverste bildene er strikket i Arwetta Classic fra Filcolana på pinne 2,5mm. De rosa sokkene er strikket i Drops Fabel og de to siste er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka.

Ett nøste Arwetta Classic holder i massevis til ett par sokker, og sikkert ett par til.
Jeg brukte akkurat ett nøste Sterk, hadde kun en liten trådstump igjen. Så avhengig av din strikkefasthet ville jeg beregnet litt mer enn ett nøste.

Jeg brukte ca 1 nøste Fabel.

Christine har et morsomt flettemønster med falske fletter i siden, og vanlig flette midt foran og bak.

Mønsteret finner du i min Ravelrybutikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar