20. august 2018

Siden sist

Når jeg tenker på hva jeg har gjort siden sist og hvordan jeg har det nå, føler jeg meg optimistisk.
Jeg har personer rundt meg som har hjulpet meg slik at jeg nå faktisk er kommet meg så langt at jeg kan jobbe.

Jeg takker for det, og håper at fremgangen fortsetter

Det har ikke vært enkelt, men man jobber på og merker endringer litt etter litt.

Jo, jeg kjenner på angsten, nesten hver dag, men klarer som regel å holde den i sjakk.
Jeg har en jobb å gjøre, hver dag. Nok hvile, nok søvn, rutiner, litt pause innimellom.

Det går som regel greit. 

Etter lange travle, slitsomme dager, kjenner jeg på angsten, at jeg er fryktelig sliten, at det ikke skal så mye til før jeg kjenner tårene, at jeg trenger å trekke meg tilbake.

Da tar jeg frem strikketøyet eller en bok, helst. Men ender også opp med nesen i et spill på nettbrettet.

Joda, passe seg for spillavhengighet, selv for spill hvor man ikke vinner annet enn poeng og tilgang til neste nivå og taper kun tiden man bruker på å spille. Men at det er en tidstyv, nei det er det ingen tvil om.

Det er vel heller ikke så veldig bra, men tenker at når hodet okkuperes med oppgaver og andre tanker, så slipper ikke angsten til.

De som har lest bloggen min tidligere, har nok fått med seg hva det dreier seg om.

her er et par tidligere innlegg


Psykisk helse er ikke et enkelt tema, det er mange fordommer ute og går.
Det er en sykdom som ikke synes på utsiden.

Men det er inni man kjenner på det. Det er inni man skriker, hyler og gråter.
Det er inni, hvor ingen kan se det, men som for deg føles som et stort åpent sår.

Jeg håper at ved å være åpen, og dele litt av mine erfaringer, kan jeg hjelpe andre i samme situasjon.

Det blir aldri feil å være ærlig, selv om det er vanskelig.
Når menneskene rundt deg vet hvordan du har det, er det lettere å bære

Ikke vær sterk for lenge, lytt til kroppen din, ta hensyn til den, ta vare på deg selv først, søk hjelp
Det har du alt å tjene på.

I dag

I dag har jeg vikarjobb
Jeg har faste rutiner
Spiser til faste tider og tar medisinen når jeg skal (hender jo at jeg glemmer)
Sover godt om natten etter en god dag på jobb
Er fortsatt ingen morgenfugl men lever greit med det

Hva jeg håper på?
At min fremgang fortsetter slik som nå.
At jeg får fortsette i jobben jeg har etter at kontrakten min går ut i slutten av måneden.
At jeg får fortsette å jobbe sammen med flotte kolleger
At jeg kan få fast jobb

At du finner styrken til å søke den hjelpen du trenger

Ha en fortsatt fin kveld

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar