25. september 2016

Ninja Lue

Nå er høsten kommet for fullt, og det er på tide med litt småstrikk for å varme ører, fingre og tær. Til det formålet har jeg diktet opp en ny lue som jeg har kalt Ninja.

Luen er strikket i blondestrikk, mønstret er enkelt og sitter fort i fingrene. Jeg er spesielt fornøyd med fellingen i toppen av luen.

Jeg har strikket denne luen i Senjagarn på pinne 3mm og 3,5 mm. Jeg strikker litt fast i forhold til strikkefastheten, men den ble fortsatt litt vid og baggy.

Det gikk med ca 70 gram garn, litt over ett nøste, og da ble luen ca 25 cm lang. Baggy beany. Luen kan strikkes kortere eller lengre etter eget ønske, det er bare å strikke flere/færre repetisjoner før fellingene begynner.

Luen ble også strikket i Flora fra Drops i pinne 2,5 og 3mm. den ble da mer tettsittende og mønstret kom mer til sin rett.
Andre garntyper med samme strikkefasthet kan selvfølgelig også brukes.



Mønstret til Ninja får du kjøpt i min Ravelrybutikk

Ha en fortsatt fin dag



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar