17. mai 2023

Au Pair

 Det er rart hva man finner når man rydder på kontoret. 
Jeg måtte lete gjennom hele kontoret mitt for å finne noen bilder en venninne spurte om jeg hadde. Kan si det slik at resultatet av letingen ble at hele kontoret var opp-ned. bokser og esker over alt, det var nesten ikke plass på gulvet for å bevege seg.  
Nå da, var vel ikke dette overskriften handlet om?

Altså, under ryddingen fant jeg en perm med papirer. Husker ikke at jeg hadde tatt vare på den en gang..
Søknadspapirene for Au Pair i England.


Informasjonsskriv, søknaden og jobbtilbudet. Tenk at det er 28 år siden jeg dro til England som Au Pair og starten på en periode i livet jeg ikke ville vært uten. Uten denne tiden ville jeg ikke blitt kjent med noen av de beste folkene i mitt liv; og hvem vet hvem og hvor jeg ville vært i dag.

Jeg skulle være der i 6 mnd. til å begynne med, men jeg endte opp med å være hos familien i over ett år. Planen etter det var jo å reise hjem til Norge igjen, men slik gikk det altså ikke. Jeg fikk meg kjæreste og etter hvert jobb. Lang historie kort; jeg bodde i England i 9 år.

Jeg fikk mange flotte opplevelser og noen ikke så flotte. 
Jeg har mange bilder fra denne perioden, og mange minner knyttet til dem. Andre ting er glemt, da var det sikkert ikke så minneverdig...
Rart med det, det blir tatt flest bilder under fester og lystige lag, og mindre ellers. 

Når jeg tenker tilbake på denne tiden er det med glede og litt vemod. Glede over at jeg fikk følge drømmen og reise, og vemod over alle jeg ble kjent med som jeg ikke lenger har kontakt med. Og ikke minst, familien jeg bodde og arbeidet hos. Der har jeg nesten ingen bilder, og det er veldig synd. Jeg skulle gjerne ha kommet i kontakt med jentene jeg passet på. Jeg vet at familien flyttet til Glasgow etter at jeg sluttet hos dem. Etter det vet jeg ingen ting.

Det var i alle fall en spennende tid i mitt liv.

Ha en fortsatt fin dag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar