17. september 2020

Nyperose - NORSK STRIKKEDESIGN

Nå. altså, skal dere bare se her.

Jeg har jo helt glemt å snakke om denne lekkerheten!!
Som dere ser, er det et nytt klutemønster. Jeg er strålende fornøyd med den, den er jo såå lekker.
Kluten har fått det klingende navnet Nyperose.

Måten kluten fikk navnet sitt på, må jeg jo også fortelle litt om, da. Jeg var i beit for navn på den, det må sies, jeg visste ikke hva jeg skulle kalle den. Så, da utlyste jeg en litt uhøytidelig navnkonkurranse i vloggen min. Der kom det inn mange flotte og vakre forslag. Det ble trukket tilfeldig bland alle forslagene, og da ble det dette navnet som ble trekt, og damen som vant fikk navngi kluten og fikk en fin premie i posten. Heldiggrisen 😉😉😉

Bare se så fin Nyperose er 💖


Mønsteret til kluten finner dere ved å følge linken under


Ellers er det ikke så mye som har skjedd. Et par nye design er på trappene, åh det blir spennende å se om jeg får det til.
Neeeeeei, dere må nok vente litt med å finne ut hva det er. Er jo såvidt begynt å planlegge, jo!

Og så jobber jeg med en cardigan jeg skal strikke til meg selv. Her blir det ikke skrevet mønster, bare så det er sagt. Jeg tar utgangspunkt i et annet mønster, nemlig. Litt jobb er det å regne om mønsteret, jeg bruker jo annet garn enn det som står i oppskriften. Jeg vil snakke mer om dette i Vloggen min, og så kommer det mer om det her. Det er jo alltids noe jeg glemmer å si, så da kan jeg jo skrive det her, ikke sant?

Helsa har skrantet litt i sommer, jeg har vært mye sliten, og litt mer nedfor enn det som er normalt for meg. Og så ble jeg sånn sjuk i tillegg, en sånn der utitidig infeksjon som slo bena unna på meg. Jeg ble helt nedkjørt. Heldigvis fikk jeg kjapt time hos legen som skrev ut medisiner til meg, så nå er jeg på full fart i riktig retning. 

Å være syk er noe som stjeler strikke-mojoen min. Sikkert andre som har det akkurat på samme måten som jeg. Altså, jeg har ikke strikket noe særlig på lenge. Og jobben med cardiganen min gikk såå mye saktere. Men nå håper jeg at det skal bli fart på pinnene igjen.

Ha en fortsatt strålende strikkedag da, dere


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar