8. mars 2017

Ninjafamilien vokser

Da var det klart, 
Ninjafamilien vokser stadig. 

Seneste tilskudd er et par damesokker.

Som dere sikkert husker, har jeg laget en lue tidligere. Den kan du lese litt om her

Sokkene strikkes i tynt sokkegarn og pinne 2,5 mm. Jeg har strikket mine sokker i Single Disk fra Shoppelwoole og pinne 2,5 mm, Da ble den passelig til min fot som er sånn ca størrelse 37,5 (uten andre sokker inni)
Med litt tykkere pinner blir skaftet litt videre.

Selvfølgelig kan du bruke annet fint sokkegarn med samme strikkefasthet.

Skaftet på sokkene fikk en ribbeeffekt. Dette gjør skaftet elastisk og du kan derfor strikke flere størrelser med samme maskeantall. Det er bare å strikke foten så lang som du vil ha den.

Mønsteret til sokkene finner du i min Ravelrybutikk



Håper dere liker Ninja sokk

Ha en fortsatt fin dag, og kos deg med strikkingen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar