29. april 2024

Solvår og Callie - NORSK STRIKKEDESIGN

REKLAME

Ting tar tid heter det jo, og dette har tatt tid. Ja, ett helt år for å være litt mer presis. 

Hva som har tatt så lang tid skal jeg fortelle om her. Det er nemlig to nye oppskrifter på sokker som jeg har publisert nå.

Først ut vil jeg fortelle litt om Callies sokker. Navnet ja, inspirert av Callie fra Greys Anatomy.

Callies sokker 
Callies sokker strikkes ovenfra og ned. Sokken  har delikat blondemønster nedover leggen og fremover foten.
Oppskriften er skrevet for sett-/strømpepinner. Dersom du foretrekker å strikke med Magic loop er pinne 1 og 2 foran på leggen/oppå foten og pinne 3 og 4 bak på leggen/under foten.

Det er laget to størrelser i denne oppskriften,
Dame str 35 - 36 (37 – 39)
Mål: 17 -20 cm (20 – 24 cm)
 
Garn: Filcolana Arwetta Classic 210 m / 50 g. Fargekoden på modellene er 187, Madeira rose og 808, Aqua Mist.

Slik ser de ut. Jeg er så fornøyd med resultatet, bare se så fint de sitter på foten.

Callies sokker får du kjøpt i min Ravelrybutikk ved å følge lenken.






Solvårs sokker
Ja, navnet oser av sol, sommer og ferie. Jeg bare elsker dem og Solvår sitter også godt på foten.
Sokkeene strikkes ovenfra og ned. 
I str 4 og 5 har sokkene et delikat asymmetrisk mønster med fine fletter på hver side og blonde på utsiden av leggen og fremover foten, mens på str 1 - 3 er mønsteret symmetrisk.
 
Oppskriften er skrevet for sett/strømpepinner. Dersom du ønsker å strikke med Magic loop er pinne 1 og 2 foran på leggen/oppå foten og pinne 3 og 4 bak på leggen/under foten.

Oppskriften inneholder hele 5 størrelser, fra ca 1 år til str 39. Da skulle du finne en størrelse som passer deg.

Størrelser: 1 (2) 3 (4) 5
Mål: 12,5 – 14 cm (14 – 15,5 cm) 15,5 – 17 cm (17 -20 cm) 20 – 24 cm

Garn: Filcolana Arwetta Classic, modellen er strikket i fargenummer 278, Delicate Orchid.

Oppskriften på Solvårs sokker får du kjøpt i min Ravelrybutikk ved å følge lenken.








***
Og med dette ønsker jeg dere en fortsatt flott strikkedag

1 kommentar:

  1. Så lekre sokker! Jeg har allerede vært inne på Ravelry og kjøpt Callies sokker! Nå ligger de på lista mi....

    SvarSlett