18. desember 2016

Litt mer om strikketurer del 1 - Tyskland i 2014

Heisann, 

Etter forrige blogginnleg hvor jeg fortalte om strikketuren med hurtigruten, kom jeg på at det jo ikke var første strikketuren jeg har vært med på. Jeg har jo faktisk vært med på to turer tidligere. Her skal jeg fortelle litt om hvor jeg har vært.

Den førte turen jeg var med på var i 2014 i regi av Projo Produkter og turoperatøren var Kjetils Bussreiser. Turen gikk med buss til Tyskland hvor vi besøkte Schoppel wolle og Rohrspatz & Wollmeise, begge fabrikkutsalg for garn. Vi tilbrakte også noen fine dager i en koselig liten by som heter Rudesheim am Rhein. Vi var vel rundt 34 damer og en maskot med på turen, inkludert mamma og min venninne Trudi som kom fra England og møtte oss på Gardermoen.

Jeg fikk vite om turen via facebook gruppen Projo Produkter som da var drevet av en hyggelig dame, May Lis. Det var hun som dro igang turen.

Her er noen bilder fra turen, det ble tatt massevis av bilder, og på facebook har jeg laget et eget album hvor jeg forteller litt om hva vi har gjort sammen med maskoten som heter Pinglegutt.

Vi hadde en koselig og innholdsrik tur som dere kan se fra bildene. Det var så koselig å se tilbake på turen. Håper dere også synes det.

Stemningsbilder fra overfarten fra Oslo til Kiel. Strikketøyet var selvfølgelig med.

Ombord i bussen og klar til eventyr

Rohrspatz & Wollmeise. Så mye garn, så mange farger. Ble helt fortumlet her inne. Pinglegutt stakk nesa frem og ville være linselus. Det ble laaaang kø foran kassa, og damene hadde hendene fulle. Kan bare si at det var bra den bussen hadde stort lasterom...




Vi var innom Shcoppel Wolle også, og det ble jo litt garnkjøp her også. Litt av fangsten, og der var jammen linselusa Pinglegutt også med

Så var vi kommet til Rudesheim am Rhein. En koselig by, mange turister finner veien hit, og det skjønner jeg veldig godt.

noen bilder fra hotellet


Litt rundt i byen sammen med mamma og Trudi

Måtte jo hive oss på selfie-bølgen. Litt moro skal man ha det 


Kaffepause, tradisjonell apfelstrudel, linselusa ville også ha


På tur hjem igjen, innseilingen Til Gøteborg,

Fra Gøteborg fortsatte vi med bussen til Gardermoen. Tid til å ta farvel med nye bekjentskaper. Det var en flott tur.

Ha en fortsatt fin dag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar