13. november 2021

Jeg er med på en samstrikk!! - NORSK Strikkedesign - Gro Tveitstøl

 De som følger Vloggen min på YouTube har kanskje fått med seg at jeg ikke er med på noen samstrikker i år. Vel, det holdt så lang som til september.

Tidligere har jeg skrevet litt om Brit Strikkenerd sin samstrikk Podcastdesigner, Link til Brits samstrikk her, og at i sommer var det mine design som var med i denne samstrikken. Dette skrev jeg om her. Fra og med september og ut året er det Gro Tveitstøl som er den utvalgte designer. Hun er en av tre herlige damer som står bak podden Bare en maske til på YouTube. Hvis du ikke allerede følger dem er det bare å stikke innom. Der florerer det av godt humør og rikelig med inspirasjon. En av mine favorittpodder.

Tilbake til samstrikken...

Da Brit annonserte at det var Gro sin tur som utvalgt designer ble jeg veldig glad. Hun lager massevis av fine og gode mønster. Her finner du alt fra votter til sokker, sjal og plagg.

For å si det sånn, jeg bestemte meg fort for å bli med å strikke.

Jeg bestemte meg for å begynne med et flott design. Settet består av lue, hals og pulsvanter og heter Storm Flettelue og Storm Flettehals. Som sagt, det hører med Storm Pulsvanter. Pulsvantene begynte jeg å strikke, men jeg må gjøre noen justeringer for at de skal passe meg.

Alle bildene er tatt av megselv, modellen er også megselv.... 

Lue og hals ble ferdig og behørig dokumentert. Jeg har strikket i Drops Lima jeg kjøpte for lenge siden tiltenkt et annet prosjekt. Så dette prosjektet er også sånn #strikkfralageret. At det er nesten samme farge som på jakken, ja det er jo bare ren tilfeldighet, 😀😍 Har visst litt dilla på lilla for tiden haha.

Gro har brukt Hexa fra DSA i mønsteret, men de to garnene fant jeg ut har like mange løpemeter på 50 gram, så da regnet jeg med at det skulle gå greit å bytte garn. Og det gjorde det, både lua og halsen passer meg perfekt.

Mønsteret er kjempefint, godt skrevet og lett å forstå. Enkelt men nok som skjer til å holde oppmerksomheten oppe. Her er både fletter og struktur kombinert i et flott design. Liker du fletter, kommer du til å elske dette. Jeg er så fornøyd at dette settet kommer jeg til å bruke masse.

Neste på pinnene med dette mønsteret blir nok et pannebånd. Det finnes det ikke mønster på men det skal jeg nok klare å mekke. 😉


Storm Flettelue

Storm Flettehals

Storm pulsvanter


Ja, og så må jeg ikke glemme! Jentene i Bare en maske til podcast på YouTube kjører mysteriesamstrikk i år også! De har røpet så mye at det blir et sjal, men resten er hemmelig. Jeg har kjøpt mønsteret og meldt meg på. Må bare bestemme meg for garn og farger.... Så masse å velge mellom. Designeren av hærligheten; ja det er jo Gro det!

Info om mysteriesamstrikken finner du i Ravelry her

***

Nå skal jeg fortsette å arbeide med et nytt design jeg selv har. Det er ferdig strikket og skrevet på norsk. Nå gjenstår det å oversette til engelsk og ta noen fine bilder. Men da trenger jeg litt oppholdsvær. Skulle hatt en modell også, men det får bli som det blir. Mer om dette i et eget innlegg her på bloggen.

Ellers kan jeg jo bare tipse om Designprat 3 på min YouTubekanal. Snakker litt sokker, jeg. 😉😎

Ha en fortsatt fortreffelig strikkehelg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar