2. oktober 2018

Biker Chick - NORSK MØNSTER

Hurra!!!!!
Endelig er den her

Jeg har jobbet med et nytt sokkemønster, denne gangen til dame. Dette mønsteret ble egentlig tenkt ut i fjor høst så det har tatt tid å få gjort ferdig mønsteret, hovedsaklig fordi jeg var så lur å gi bort sokkenen jeg hadde strikket i julegave.

Biker Chick ble til da jeg skulle lage julegave til min gode venninne Trudi. Hun kjører motorsykkel, og hadde fått noen gode tykke tovede lester av mamma da hun og mannen var på besøk hos oss fra England for noen år siden. Da disse tovasokkene var utslitt tenkte jeg at da kunne jeg strikke henne et par nye sokker.

Så tenkt så gjort. Sokkene har fint flettemønster på skaftet, men siden motorsykkelstøvlene hennes ikke er så romslige, så tenkte jeg at en flette nedover vristen ville bli litt klumpete og vondt. Derfor ble det ribb istedet for.

Sokkene strikket jeg i Sterk fra Du Store Alpakka. De ble kjempemyke og gode. Og det beste av alt; hun ble kjempeglade for dem og tok dem på øyeblikkelig. De falt virkelig i smak både hos henne og den kommende svigerdatteren. Må nok strikke et par til henne også etterhvert.

Sååå. siden prototypen ble gitt bort, og jeg ikke hadde tatt bilder av dem før de fikk sin nye eier, måtte jeg strikke dem opp på nytt, og det har da jammen tatt sin tid da det har vært litt andre prosjketer innimellom.

Men. endelig er de her, og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Det håper jeg dere også blir.

Ribbeffekten i skaftet og foten gjør at sokken har en god passform og derfor passer flere størrelser, og foten kan enkelt strikkes lengre etter behov.

Mønsteret til Biker Chick finner du i min Ravelrybutikk.

Ha en fortsatt flott strikkedag.

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett