18. februar 2021

Snøklokker babyteppe - NORSK STRIKKEDESIGN

 Dette har jeg ruget på en god stund nå, og jeg syns det er så vakkert.

Her er endelig Snøklokker babyteppe.

Inspirasjonen til teppet er fra Snøklokker klut. 
Jeg hadde lenge gått og fundert på om jeg kunne lage et babyteppe med samme mønster. Jeg trengte kanskje bare et spark bak for å få det gjort. Det fikk jeg da en veldig hyggelig dame sa til meg at dette mønsteret var alt for fint til å bare være en klut, om jeg ikke skulle lage babyteppe?

Det sparket funket, og jeg satte meg ned og funderte litt mer, tok frem kalkulatoren og satte i gang.

Resultatet ser dere her.

Snøklokker babyteppe er strikket i Filcolana Arwetta Classic på pinne 3,5 mm.
Det måler ca 85 x 85 cm + -.


Her er noen bilder av teppet.



Foto: Gro Tveitstøl

Foto: Gro Tveitstøl

Jeg håper virkelig dere liker tappet like mye som meg.

Ha en fortsatt god strikkedag

***


1 kommentar: